Over Lely

Als internationaal familiebedrijf in de agrisector is Lely dagelijks bezig het leven van veehouders aangenamer te maken met innovatieve oplossingen en gerichte services. Daartoe biedt Lely oplossingen voor nagenoeg alle werkzaamheden in de koeienstal: van melken tot reinigen. En advies voor het slim inrichten van het melkveebedrijf met gebruik van managementsystemen.

Lely is actief in 50 landen en heeft 180 Lely Centers. Deze centers zijn de verkoopcentra/garages van het bedrijf. In de Lely Centers worden de producten verkocht en onderhouden.

Lely had te maken met behoorlijk verouderde Enterprise software. Deze verouderde en matig onderhouden software leidde ook tot inefficiënte processen in de Lely Centers.

Migratie naar Salesforce

Om de legacy software te vervangen heeft Lely gekozen voor een flexibel standaardpakket (Salesforce). Hierin zijn de processen zodanig ingericht, dat zij de Lely Centers het beste ondersteunen; veilig, beter geïntegreerd en efficiënter. Onderdeel van het programma zijn de processen binnen het sales, service en finance domein. Hierin worden vrijwel alle systemen die de Lely Centers ondersteunen vervangen.

Data eXcellence heeft de datamigratie van de Legacy systemen naar (o.a.) Salesforce uitgevoerd.

Erik Nijssen: “Het project was een One Lely effort zoals wij dat noemen. Het projectteam inclusief DX, de Lely Centers, de leveranciers, allemaal trokken en duwden we aan dezelfde kar. Dat is toch wel erg mooi om daar onderdeel van te zijn.”

Raymond Pieterse: “Voor mij was een hoogtepunt dat we onze deadlines haalden. Dat ging heel ver - er werd soms ook gigantisch hard gewerkt. Maar niemand die erover piepte.“

Belangrijkste aspecten van deze datamigratie

180

Lely Centers

20 maanden

Doorlooptijd

Salesforce

Datamigratie van Legacy systemen naar Salesforce

Resultaat

Succesvolle productieconversie in drie fases: december 2021, januari 2022 en maart 2022.

Meer weten over deze case?